Christus veroordeeld voor racisme

Iets interessants gelezen dat je wil delen met je studiegenootjes? Post het hier

Christus veroordeeld voor racisme

Postby StukChocolat » Wed Jun 23, 2004 6:58 pm

Een lezersbrief in Het Belang Van Limburg...
(http://www.hbvl.be/nieuwsxtra/lezersbri ... L040616021)

Na de nakende de veroordeling van het Vlaams Blok, is Jezus Christus misschien de volgende aan de beurt om veroordeeld te worden... Misschien moeten we dan ook maar ineens alle Christelijke organisaties opdoeken!

CHRISTUS VEROORDEELT TOT RACISME
Auteur: Rose-Marie Steijlen
Het blijkt dat men de waarheid niet onder ogen wil of mag zien. Velen noemen zich christenen, maar hebben de ziel des duivels. Diens kenmerken zijn "hebzucht en nijd" eigen aan Lucifer die zwoer bij de macht. De klucht is dan ook dat de christelijke partij Jezus' doelstelling ontziet. Maar niet alleen zij, maar eveneens pater Leman, Magriet Hermans alsmede de Voorzitter van de Beroepsrechtbank te Gent . Oordelen en veroordelen, terwijl het Vlaams Blok niet meer doet dan wat 2000 jaar geleden, de apostelen in opdracht van Jezus reeds uit noodzaak identiek hetzelfde deden. Ja, ik ben een ware christen, met hart en ziel. Daarom heb ik dan ook recht van spreken. Het is duidelijk dat ik het Nieuw Testament beter ken dan genoemden. Dat ze allen het schaamrood krijgen. Ik citeer de woorden van Jezus tot Paulus:"Zij die mijn naam misbruiken om het volk te misleiden, doen aan afgoderij. " Dan Paulus tot het volk:"Als de nieuwkomers zich niet aanpassen en de taal van de gemeenschap niet spreken, blijven zij vreemdelingen." En dan nogmaals Paulus tot het volk: "Nieuwkomers kunnen onmogelijk verwachten dat de gemeenschap, geworteld sinds eeuwen door onze voorvaderen, zijn wortels moet verplaatsen om ons aan de nieuwkomers aan te passen. Het zijn wel de nieuwkomers die zich aan de gemeenschap moeten aanpassen." En zo kan ik verder gaan met de leer van de enige en echte Christus. Hebben jullie nu nog commentaar op het Vlaams Blok? Doe dan eerst eens de moeite om het N.T. te lezen. Zij die liever luisteren naar de demonen en gif uitspreken, moeten dan maar zelf voor de gevolgen instaan .Wie met de wolven meehuilt kan geschoten worden.
Het is zoals Jezus zei: "Het is niet wat de mond ingaat dat het lichaam onrein maakt, maar wat er uitkomt ." en daaronder versta ik: leugens en laster. Proficiat Vlaams Blok, jullie zijn gezegend. Eigen volk eerst terug samenbrengen. Dan pas is er weer een samenleving en dat alle kloosterlingen hun geloof eens gaan herzien. Leman en valse christenen, Jezus heeft jullie de rug toegekeerd

Ik stel voor dat als dit moet uitmonden in een discussie, dat deze dan niet zo gaan over het Blok ( er zijn al genoeg topics over op het forum), maar dan wel een discussie over religie en verdraagzaamheid...

Oh ja, is hier ergens een katholiek vrijzinnige ( :twisted: :wink: ) die weet uit welke Bijbelse passage dit komt?
Steun bacteriën! Zij zijn de enige vorm van cultuur die sommige mensen nog rest...
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby K » Wed Jun 23, 2004 7:27 pm

:roll: hier maak ik geen woorden aan vuil, (damn nu doe ik het toch :lol: ) :
Image
K
Forum Medium
Forum Medium

Postby Pi » Wed Jun 23, 2004 7:36 pm

Ik heb deze dingen nog nooit gehoord en ik kan nauwelijks geloven dat dit letterlijke citaten zijn, maar indien het klopt kan het niet anders dan uit de "Brieven" komen, ge weet wel, die "Brieven van de apostel Paulus aan de Christenen van Rome, Corinthe, Efese en kweet nie welke nog allemaal". Ik heb daarin echter nog nooit passages over vreemdelingen gehoord.
ALS het toch klopt heeft't uiteindelijk met Jezus weinig te maken, want die was toen al lang dood (vermoord door de Joden :wink: )
11:15, restate my assumptions:
1. Mathematics is the language of nature.
2. Everything around us can be represented and understood through numbers.
3. If you graph these numbers, patterns emerge.
Therefore: There are patterns everywhere in nature
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Postby StukChocolat » Wed Jun 23, 2004 7:39 pm

Niemand zin om de komende twee maanden het Nieuwe Testament te lezen tijdens zijn zomervakantie :roll: :?:
Steun bacteriën! Zij zijn de enige vorm van cultuur die sommige mensen nog rest...
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby Pi » Wed Jun 23, 2004 7:43 pm

Staat zeker niet in het Nieuwe Testament!! En die brieven... er is boeiendere lectuur dan dat!
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Postby StukChocolat » Wed Jun 23, 2004 7:48 pm

Pi wrote:Staat zeker niet in het Nieuwe Testament!! En die brieven... er is boeiendere lectuur dan dat!

Niet?
Hoezo :?:

Ge heb toch enkel het OT, dat handelt over het tijdperk voor Christus, en het NT, dat handelt over het leven Christus en alles daarna, de brieven incluis. Allez ja, dat is toch wat ik mij herinner van de lessen godsdienst...

Dus, moeten die dingen to zo-ie-zo in het NT staan?

:idea: Misschien moet ik maar eens beginnen lezen als ik niet kan slapen op een avond :wink:
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby Hobbie » Wed Jun 23, 2004 8:25 pm

Niet verder zoeken, het vrouwmens is zo zot als een achterdeur. De enige hits die de online bijbel geeft voor vreemdelingen (en een hoop van die andere woorden heb ik ook geprobeerd) zijn naar de trand van:

Hebreeën 13:2
Wees altijd gastvrij voor vreemdelingen; daardoor hebben sommigen, zonder het zich bewust te zijn, engelen in huis gehad.

Iets totaal anders dus wel :P
In ons hart te kijken,
Daaruit moet straks blijken
Of het Duister bezwijkt...

(Winnend Zangfeestnummer 2004, GK uiteraard 8) )
Gekend en gevierd, sein geluk!
BSG gzgv: geen zaal, geen Vrijheid!
Hobbie
Admin
Admin

Postby StukChocolat » Wed Jun 23, 2004 8:39 pm

Hobbie wrote:Niet verder zoeken, het vrouwmens is zo zot als een achterdeur. De enige hits die de online bijbel geeft voor vreemdelingen (en een hoop van die andere woorden heb ik ook geprobeerd) zijn naar de trand van:

Hebreeën 13:2
Wees altijd gastvrij voor vreemdelingen; daardoor hebben sommigen, zonder het zich bewust te zijn, engelen in huis gehad.

Iets totaal anders dus wel :P

Da's inderdaad al andere koek!
Zotte Limburgers :wink:
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby Pi » Wed Jun 23, 2004 10:47 pm

Ik geloofde er sowieso al nie veel van...
Met't Nieuw Testament bedoel ik de 4 evangelisten hun verhaal he, die brieven vallen daar in mijn ogen niet onder. Kweet nie juist meer hoe't officieel zit...
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Postby Hobbie » Thu Jun 24, 2004 9:56 am

Volgens mij hoort dat er allemaal bij, tot de apocalyps toe. Maar ik ben dan ook geen exegeet dus wie ben ik om hier mijn mening te verkondigen. Alhoewel, de apocalyps heb ik toch al een paar keer gelezen, zalige lectuur :D
In ons hart te kijken,
Daaruit moet straks blijken
Of het Duister bezwijkt...

(Winnend Zangfeestnummer 2004, GK uiteraard 8) )
Gekend en gevierd, sein geluk!
BSG gzgv: geen zaal, geen Vrijheid!
Hobbie
Admin
Admin

Postby Pi » Thu Jun 24, 2004 12:50 pm

Het komt misschien uit de apocriefe bijbel, daar staan ook leuke stukjes in :D
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Return to Up-to-date