anatomie
Vorig jaar hadden wij nog een curus voor het gedeelte van VDB. Die was verkrijgbaar in de Vubtiek... Of dat dit jaar nog zo is zou ik niet weten, ik heb gehoord dat er bij het vak anatomie een hoop reorganisaties zijn...
Osteologie van Barbaix zijn ook niet echt nota's van. Vorig jaar heb ik wel ergens een stapelke nota's meegepikt waar wat in stond. Zelf vond ik dat bundelke niet voldoende en slecht gestructureerd, dus heb ik het aangevuld met wat Barbaix in de les heeft gezegd, plus zelf een hoop tekeningen gemaakt.
Ge kunt het downloaden op
http://users.pandora.be/robby.verschueren/THK
Dan klikt ge op het bestand syndesmologie.doc om te downloaden. Dat zou in principe voldoende moeten zijn, ik heb die nota's geleerd zonder atlas en dat was te doen!
Wetenschappelijk denken
Zoals hij zelf zegt: ge komt best naar de les. Ik vindt dat gij van zijn lessen wel wat opsteekt, en ge gaat u de dingen veel gemakkelijker herinneren met de examens.
Geen al te moeilijke vak, maar pas op: toch niet onderschatten!
informatica
Nyssen kan geen les geven (hebt ge misschien al gemerkt). Maar het examen is gemakkelijk omdat het open boek is. Zie wel dat ge alles op voorhand wel redelijk goed hebt doorgenomen zodat ge weet waar alles staat!
TIP: maak een inhoudstafel voor die cursus, dat gaat u verschrikkelijk veel helpen
Fysica
Ge hebt misschien al gezien maar Deconinck zijn curus is eigenlijk niets anders dan formules en de afleidingen daarvan. Wonder boven wonder moet ge geen formules kennen: ge krijgt ze tijdens het examen allemaal op een formularium. Hij vraagt ook geen afleidingen, néén, geen enkele!
Wat dan wel? Enkel oefeningen op het examen. Zie dat ge naar de WEC's gaat, en dat ge zeker alle oefeningen maakt en begrijpt. Als dat lukt, moet uw examen gaan
Materialen
Het rottigste vak van allemaal!

Niet te doen gewoon!
Tabak is geen mens en kan geen les geven. Hij gaat ervan uit dat ge alles al weet, maar dat moet ik u niet vertellen zeker. Zeker naar elke les gaan, hoe weinig ge er ook van opsteekt, het helpt toch een héél klein beetje om te onthouden. Zie dat ge "Dental Materials" van O'Brien zeker in uw bezit hebt, en dat ge regelmatig alles nakijkt anders loopt ge verloren.
Zijn examen (van 1ste kan) is niet zo moeilijk als ge het deftig geleerd hebt (2de kan is hééél wat anders

). Zie dat ge vooral uw woordenlijsten kent die achteraan elk hoofdstuk staan. Die zijn van levensbelang! Zie ook dat ge de grafiekskes in uw boeken goed begrijpt en kunt interpreteren: hij zal ze vragen!
Ik weet niet of hij jullie een lijst gaat geven met examenvragen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je hem altijd downloaden op
http://users.pandora.be/robby.verschueren/THK
Ge klikt daar op THKmatExamen.doc. De eerste (+-)50 vragen zijn van 1ste kan, de vragen daarna voor 2de kan (dus daar moet ge nog niet naar kijken). Zie dat ge op die vragen ook goed kunt antwoorden!
Voor de rest zijn de overige bestanden op mijn site samenvattingen van materialen voor 2de kan. Ge moogt ze altijd downloaden voor volgend jaar...
Succes!