Vakken 1ste kan (2de semester)

R.I.P.

Vakken 1ste kan (2de semester)

Postby Tineke » Fri Feb 27, 2004 12:07 pm

Graag had ik wat meer informatie gehad ivm de vakken die we deze semester hebben. Gewoon omdat ik niet zo goed weet wat ik van al die vakken moet verwachten. We zijn bvb nu in Algemene Anatomie bezig met osteologie. Maar voor de moment hebben we daar enkel onze eigen nota's voor. Krijgen we daar nog een cursus voor? En valt fysica een beetje mee? Want daar ben ik eeeeecht gene krak in :? En informatica? Ik heb gehoord dat het examen open boek is 8O Is da dan ni suuuupermoeilijk? Oh ja, en dan nog tandheelkundige materialen 8O 8O 8O Wa is da voor iets seg??? Onze eerste les was gewoon een megaramp! Die (Tabak) zit constant vanalles te vragen over fysica enz, echt heel moeilijk 8O Ik hou mijn hart al vast voor die zijn examen :( Allez, dees was het zowa :wink: Weer een heleboel vragen, ik weet het :oops: Maar ik weet gewoon graag op voorhand waar ik mij aan kan verwachten... Oh ja, ligt het trouwens aan mij, of is die tweede semester veeeele saaier dan den eerste?
Thx in ieder geval ~x~
Tineke
forum schacht
forum schacht

Postby Pi » Fri Feb 27, 2004 3:01 pm

Als alles nog het zelfde is als in mijnen tijd (hehe) dan is informatica zowat het gemakkelijkste examen da ge ooit gaat hebben. Da is inderdaad open boek en ik ben de boeken pas op't examen zelf beginnen lezen.
Fysica weet'k nie hoe da bij jullie is, bij ons was da in't 2de semester elektriciteit en magnetisme, toch wel een stukje moeilijker dan het 1ste semester vond ik.
Die osteo hebben wij ven Barbaix geen notities van gekregen, enkel een lijst met structuren die we moesten kennen, zelf op te zoeken dus maar daar bestaat wel een goeie Sesam-atlas van (deel 1).
11:15, restate my assumptions:
1. Mathematics is the language of nature.
2. Everything around us can be represented and understood through numbers.
3. If you graph these numbers, patterns emerge.
Therefore: There are patterns everywhere in nature
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Postby Katiake » Sat Feb 28, 2004 1:11 am

kzou wel u boeken van info op voorhand lezen, zie da ge gemakkelijk bepaalde kernwoorden terugvindt door bv een inhoudstafel met kernwoorden bijgeschreven te maken. is echt ni veel werk ze.. op een aantal uurtjes is da al gedaan, en meer moet da zeker ni zijn ze. echt gene schrik voor da exame...
as ge natuurlijk niks doet en dan mondeling moet doen voor info, dan hangt de moeilijkheid van dat mondeling van u gezicht af. ik heb al vanalle verhaaltjes gehoord. maar info wordt het makkelijkste examen van het jaar ze...
wetenschappelijk denken valt ook zeer goed mee ze... hij geeft in de les altijd slides met een samenvatting van de cursus... kan handig zijn!

de rest van de vakken heb ik niet gehad, dus kannek ni helpen

kusjes
Katiake
Forum Resident
Forum Resident

Postby StukChocolat » Sat Feb 28, 2004 12:02 pm

anatomie
Vorig jaar hadden wij nog een curus voor het gedeelte van VDB. Die was verkrijgbaar in de Vubtiek... Of dat dit jaar nog zo is zou ik niet weten, ik heb gehoord dat er bij het vak anatomie een hoop reorganisaties zijn...
Osteologie van Barbaix zijn ook niet echt nota's van. Vorig jaar heb ik wel ergens een stapelke nota's meegepikt waar wat in stond. Zelf vond ik dat bundelke niet voldoende en slecht gestructureerd, dus heb ik het aangevuld met wat Barbaix in de les heeft gezegd, plus zelf een hoop tekeningen gemaakt.
Ge kunt het downloaden op
http://users.pandora.be/robby.verschueren/THK
Dan klikt ge op het bestand syndesmologie.doc om te downloaden. Dat zou in principe voldoende moeten zijn, ik heb die nota's geleerd zonder atlas en dat was te doen!

Wetenschappelijk denken
Zoals hij zelf zegt: ge komt best naar de les. Ik vindt dat gij van zijn lessen wel wat opsteekt, en ge gaat u de dingen veel gemakkelijker herinneren met de examens.
Geen al te moeilijke vak, maar pas op: toch niet onderschatten!

informatica
Nyssen kan geen les geven (hebt ge misschien al gemerkt). Maar het examen is gemakkelijk omdat het open boek is. Zie wel dat ge alles op voorhand wel redelijk goed hebt doorgenomen zodat ge weet waar alles staat!
TIP: maak een inhoudstafel voor die cursus, dat gaat u verschrikkelijk veel helpen

Fysica
Ge hebt misschien al gezien maar Deconinck zijn curus is eigenlijk niets anders dan formules en de afleidingen daarvan. Wonder boven wonder moet ge geen formules kennen: ge krijgt ze tijdens het examen allemaal op een formularium. Hij vraagt ook geen afleidingen, néén, geen enkele!
Wat dan wel? Enkel oefeningen op het examen. Zie dat ge naar de WEC's gaat, en dat ge zeker alle oefeningen maakt en begrijpt. Als dat lukt, moet uw examen gaan

Materialen
Het rottigste vak van allemaal! :x Niet te doen gewoon! :?
Tabak is geen mens en kan geen les geven. Hij gaat ervan uit dat ge alles al weet, maar dat moet ik u niet vertellen zeker. Zeker naar elke les gaan, hoe weinig ge er ook van opsteekt, het helpt toch een héél klein beetje om te onthouden. Zie dat ge "Dental Materials" van O'Brien zeker in uw bezit hebt, en dat ge regelmatig alles nakijkt anders loopt ge verloren.
Zijn examen (van 1ste kan) is niet zo moeilijk als ge het deftig geleerd hebt (2de kan is hééél wat anders :x ). Zie dat ge vooral uw woordenlijsten kent die achteraan elk hoofdstuk staan. Die zijn van levensbelang! Zie ook dat ge de grafiekskes in uw boeken goed begrijpt en kunt interpreteren: hij zal ze vragen!
Ik weet niet of hij jullie een lijst gaat geven met examenvragen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je hem altijd downloaden op
http://users.pandora.be/robby.verschueren/THK
Ge klikt daar op THKmatExamen.doc. De eerste (+-)50 vragen zijn van 1ste kan, de vragen daarna voor 2de kan (dus daar moet ge nog niet naar kijken). Zie dat ge op die vragen ook goed kunt antwoorden!

Voor de rest zijn de overige bestanden op mijn site samenvattingen van materialen voor 2de kan. Ge moogt ze altijd downloaden voor volgend jaar...

Succes!
Steun bacteriën! Zij zijn de enige vorm van cultuur die sommige mensen nog rest...
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby StukChocolat » Sat Feb 28, 2004 12:07 pm

Katiake wrote:kzou wel u boeken van info op voorhand lezen, zie da ge gemakkelijk bepaalde kernwoorden terugvindt door bv een inhoudstafel met kernwoorden bijgeschreven te maken. is echt ni veel werk ze.. op een aantal uurtjes is da al gedaan, en meer moet da zeker ni zijn ze. echt gene schrik voor da exame...
as ge natuurlijk niks doet en dan mondeling moet doen voor info, dan hangt de moeilijkheid van dat mondeling van u gezicht af. ik heb al vanalle verhaaltjes gehoord. maar info wordt het makkelijkste examen van het jaar ze...
wetenschappelijk denken valt ook zeer goed mee ze... hij geeft in de les altijd slides met een samenvatting van de cursus... kan handig zijn!

de rest van de vakken heb ik niet gehad, dus kannek ni helpen

kusjes

Katia Katia toch,
Hebt gij die 3 tandartsen dan niet opgemerkt vorig jaar bij Fysica :wink: ? Ge had toch ook fysica met ons :P

Vergissen is menselijk, ik weet het 8)
Steun bacteriën! Zij zijn de enige vorm van cultuur die sommige mensen nog rest...
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby Hobbie » Sat Feb 28, 2004 6:40 pm

StukChocolat wrote:Hebt gij die 3 tandartsen dan niet opgemerkt vorig jaar bij Fysica :wink:

Ik heb er zelden meer dan één tegelijk gezien :twisted:
In ons hart te kijken,
Daaruit moet straks blijken
Of het Duister bezwijkt...

(Winnend Zangfeestnummer 2004, GK uiteraard 8) )
Gekend en gevierd, sein geluk!
BSG gzgv: geen zaal, geen Vrijheid!
Hobbie
Admin
Admin

Postby Tineke » Mon Mar 01, 2004 12:35 am

Wow StukskeChocolat :wink: Die nota's van anatomie zijn echt wel goed!!! Ik heb zo den indruk dat u een voorbeeldig studentje bent :wink: Of vergis ik mij? Hihi. Zelf noteer ik ook alles wat er wordt gezegd in de les, en ik stel vast dat die mens exact hetzelfde heeft verteld tegen jullie als tegen ons :D (ik verwijs hier bvb naar de vergelijking ademhaling-emmer :D ) Ik heb vorige week spijtig genoeg een les gemist door da kl*teweer :evil: (moet helemaal van Antwerpen komen met autootje :oops: )
Materialen lijkt me inderdaad een vrij rampzalig vak... Die vent is gewoon veeeeeeeeeeel te slim :cry: Da wordt mijn stressvak vrees ik :banghead: Ma ja, we slaan er ons wel door :wink:
Keihard bedankt voor de nuttige informatie :kissie:
Liefs ~x~
Tineke
forum schacht
forum schacht

Postby Tineke » Mon Mar 01, 2004 4:06 pm

Die merci was natuurlijk ni alleen voor StukChocolat, maar voor die anderen ook wel te verstaan :D
Tineke
forum schacht
forum schacht

Postby Tineke » Mon Mar 01, 2004 4:07 pm

Weet er iemand waar ik da boek van tandheelkundige materialen kan kopen :? ?
Tineke
forum schacht
forum schacht

Postby Tineke » Tue Mar 09, 2004 7:30 pm

Ik wou hier juist beginnen aan mijne fysica (F. Deconinck). Nu vraag ik me af hoe ik die cursus het beste kan leren. Iemand soms enkele tips?
Tineke
forum schacht
forum schacht

Postby StukChocolat » Tue Mar 09, 2004 8:38 pm

Tineke wrote:Weet er iemand waar ik da boek van tandheelkundige materialen kan kopen :? ?

Dental Materials and Their Selection
Third Edition
William J. O'Brien, PhD, FADM
ISBN: 0-86715-406-3

In de winkelrekken zult ge hem niet vinden vrees ik.
Best is dat ge hem besteld: Standaard Boekhandel kan aan alles geraken (daar heb ik hem trouwens ook besteld)

Met ISBN nummer hebben ze normaal gezien genoeg, maar zie dat ge den complete titel en uitvoerder toch ook maar weet. Toen ik de mijne bestelde was de 3de editie maar pas uitgekomen in America, en de 2de niet meer verkrijgbaar in Europa.
Ik heb dus 2 maanden op mijn boek moeten wachten omdat het uit de USA moest komen. Nu, meer dan een jaar later zou het ookwel in Europa beschikbaar moeten zijn.
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby StukChocolat » Tue Mar 09, 2004 8:40 pm

Tineke wrote:Ik wou hier juist beginnen aan mijne fysica (F. Deconinck). Nu vraag ik me af hoe ik die cursus het beste kan leren. Iemand soms enkele tips?

Aangezien op uw examen enkel de oefeningen van belang zijn, moet ge uw curus dus zeker niet van buiten gaan blokken.
Het beste wat ge ermee kunt doen (allez, zo deed ik het toch), is uw curus héél grondig lezen en zien dat ge de gedachtengang ervan snapt. Zie ook dat ge de gedachtengang grof kunt reconstrueren. Weet wel: geen formules leren! (ge krijgt ze toch)
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby StukChocolat » Tue Mar 09, 2004 8:42 pm

Tineke wrote:Ik heb zo den indruk dat u een voorbeeldig studentje bent :wink: Of vergis ik mij? Hihi.

Ik ben niet zo voorbeeldig, ik probeer gewoon altijd bij te zijn.
Voor eerste kan heb ik in de zomer 2 keer mijn ingansexamen moeten doen, en deze zomer had ik 2de zit voor Boyen. Ik zou graag nog eens een vakantie hebben waarvan ik kan genieten dus probeer ik mijn best te doen tijdens het jaar.
Zonder mij te overwerken natuurlijk :wink:
StukChocolat
forum n00b
forum n00b

Postby Katiake » Tue Mar 09, 2004 11:38 pm

ik heb zo het gevoel da tinneke veeeeel te hard aant stressen is voor haar exames... nu al u boeken van fysica opendoen? hallo, das pas voor NA de paasvakantie!!! :read:

relax meisje, tweede semester is echt makkelijker hoor
:partyhard: dees moete nu doen! anders zijt ge op vooraleer de exames echt beginnen... echt waar!
Katiake
Forum Resident
Forum Resident

Postby apollo » Wed Mar 10, 2004 12:10 am

Tineke wrote:Ik wou hier juist beginnen aan mijne fysica (F. Deconinck). Nu vraag ik me af hoe ik die cursus het beste kan leren. Iemand soms enkele tips?

Steek die cursus gewoon in de kast en geniet eens wat meer van je leven... Deconinck is een fluitje van een cent, heeft niemand je dat nog niet gezegd..
apollo
Intern PUC
Intern PUC

Next

Return to Tandheelkunde