Aan- en afraders door de jaren heen

Waar, wanneer, bij wie, bij wie NIET, etc

Aan- en afraders door de jaren heen

Postby Mr. Eddy » Tue Jun 25, 2002 9:39 pm

Enkele van de grote afraders:

Gynaeco in de VUB (but off course, you already knew that... heeft vooral met 1 persoon te maken: :sniper: Michel Leunen )

:sniper: Anapath in VUB: Ergste maand van mijn leven

Psychiatrie in Brugman (meer koffiedrinken dan wat anders...)
Kinderpsy op de VUB (3-4 bedden... zoveel krijg je dus niet te zien...)
Neurochirurgie op de VUB: je staat er echt voor kamerplant bij gezien er al meer dan genoeg assistenten zijn... dus mag je niet alleen niet meedoen, je kan bovendien ook niets zien van wat er gebeurt doordat alle assistenten er boven hangen... :damn:

Enkele van de grote aanraders:

Heelkunde in Reet (IN DE ZOMER!!! Dit vermeld ik omdat in de winter er nogal wat OK's bijkomen gezien het daar vaatheelkunde is, en er dus de varices alleen in de winter gedaan worden, wat betekent dat je daar gemiddeld tot 22u savonds kunt staan in de winter, in de zomer echter duurt het tot 1-2 uur in de middag, en dit telt dan ook als full-time. Bovendien mag je toch echt wel het een en het ander doen. Interessant dus...) :mrgreen:

Interne in Bracops: Ik stond op geriatrie daar, en hoewel dat idee mij aanvankelijk serieus tegenstak, moet ik zeggen dat het echt leuk was: de sfeer is er echt goed, je mag op den duur veel zelf doen, en je leert er dus toch wel wat bij... 8)

Kinderpsy in Middelheim: mocht je ooit kinderpsy willen doen, dan is dit echt wel The Place to be... 8)

Dermatologie VUB: echt wel de moeite, gezien het er een grandiose sfeer was, en er echt wel heel wat variatie is...

Psychiatrie VUB: Tja voor volwassen psychiatrie moet je volgens mij toch echt wel hier zijn. Nu is het wel zo dat de assistenten van nu bijna allemaal weggaan deze zomervakantie, dus hoe het volgend jaar zit, is weer een andere vraag...

Dat is het eigenlijk zo'n beetje volgens mij.... de rest was noch echt goed noch echt slecht, dus daar spreek ik mij niet over uit...
Life is just another way of reaching death...
Mr. Eddy
forum schacht
forum schacht

Re: Aan- en afraders door de jaren heen

Postby rozeke » Fri Dec 13, 2002 11:46 pm

Mr. Eddy wrote:Enkele van de grote afraders:

Gynaeco in de VUB (but off course, you already knew that... heeft vooral met 1 persoon te maken: :sniper: Michel Leunen ¨)

*** 't schijnt dat alleen die wandelende roddelgazetten van het verloskwartier niet uit te houden zijn ... en dat ge best uw Engelse geschiedenis herhaalt voor ge met Amy consulteert.

Mr. Eddy wrote: :sniper: Anapath in VUB: Ergste maand van mijn leven

*** Disagree - veel geleerd dat achteraf heel nuttig bleek.

Mr. Eddy wrote:Psychiatrie in Brugman (meer koffiedrinken dan wat anders...)

*** Again, disagree ... heb stage gedaan op de 74 en heb daar toch veel opgestoken, maar toegegeven, e.e.a. hangt van de assistent af.

Mr. Eddy wrote:Dermatologie VUB: echt wel de moeite, gezien het er een grandiose sfeer was, en er echt wel heel wat variatie is...

*** Yeah right, variatie in wie ze vandaag weer gaan strikken via rendez-vous.be zeker. Ik was daar alleen maar goed om hun notaatjes te schrijven en hun draadjes door te snijden ...
rozeke
forum schacht
forum schacht

Terugblik op bijna drie jaar stages

Postby T. » Thu May 05, 2005 10:06 pm

De highlights:

Interne: Geriatrie(VP64): zeker te doen als je huisarts wil worden, als je een beetje geïnteresseerd bent kan je veel praktische zaken leren (o.a. plaatsing van bejaarden, terugbetalingsregels voor vanalles en nog wat, medicatie voor psycho-problematiek, ...)

Interne: boxen (spoed). Is leuk, maar ge moet u thuisvoelen op de spoed. Ik zou zeggen doe hier een stage als ge echt iets wil leren want als het is voor u weg te steken zoals sommigen dan zijt ge een lul. Van mensen gelijk Beckers en Devue kunt ge veel leren, maar ik geef toe dat de assitenten moeten meevallen. Ander pluspunt is dat ge zelf kunt spelen met uw dagelijkse blokken van 4 u: komt ge bvb een dag 12 u werken dan hebt ge daarna 2 dagen congé, ge beslist zelf hoe ge het doet. Spoed is zowiezo een aanrader vind ik.

Heelkunde: Onco (VP42): viel mee, verpleegkundigen konden soms bits doen, maar lag grotendeels aan een persoon, van wie ik de naam niet ga noemen. OK's vielen heel goed mee, van Verfaillie, Sacré en Lamote kunt ge vrij veel leren, en als ge dan nog wat goeie assistenten hebt: zeker ça va.

Heelkunde: Fast-track: reuzeleuk, ga binnenkort nog eens een maand doen. Ge zijt constant bezig, kunt ook eens iets met uw handen doen in plaats van alleen maar dossierkes te schrijven en in het EMD te zitten zoeken. Hangt wel een beetje af van de assistent die er staat...

Pediatrie: ASZ (Aalst): hangt ervan af, heb eerlijk gezegd niet echt veel geleerd, hoofdzakelijk omdat ik bij Peeters ben gezet. Rummens laat u veel doen, dus op dat vlak ben je bij hem beter af. Veel wachten: meestal sta je met 2-3 studenten (pediatrie en gynaeco) waarmee alle dagen moeten opgevuld worden, maar de wachten zijn veel rustiger dan hier en je moet enkel de pediatrie en gynaeco gevallen zien.

Pediatrie AZ: Dagkliniek: valt mee, maar was niet echt favoriete stage van me, en zeker niet door de kinderen, twas door iemand anders. Soit, moest ik kunnen herkiezen, ik zou een andere plaats gekozen hebben, IZ leek indertijd wel tof toen ik daar stond voor observatiestage.

Radiologie AZ: vind ik eerlijk gezegd een must voor elke student, snap niet waarom het niet in het basispakket zit. Heb op kinderradio gestaan, leuke sfeer, maar tis natuurlijk wel maar een beperkt deel van het radio spectrum. Mss beter van ook volwassen radio te doen, tenzij ge voor pediatrie gaat.

Nucleaire Geneeskunde AZ: niet slecht om ook eens gedaan te hebben mocht ge huisarts willen worden. Toffe verpleging, ge gaat en staat eigenlijk wel een beetje wanneer ge wil, maar als ge het vraagt moogt ge prikken zoveel ge wil en laten ze u zelf ook wel wat patiënten klaarleggen e.d. Een aanrader als ge eens een rustig maandje wil.

Gynaeco: nooit ofte nimmer kiezen voor AZ!!!!!! Heb 1 maand hier gestaan en was de grootste fout van mijn leven! Rotte sfeer, achterbakse vroedvrouwen, valse gynaecologen soms, dus stay away (alhoewel ge dan natuurlijk wel Amy zijn beroemde/beruchte consultaties nooit hebt meegemaakt). Als ge kunt: vlucht naar de periferie: heb mijn eindexamenmaand in ASZ gedaan: meest zalige stage ooit: wel lange dagen (8.00 tot 18.00, soms tot 21.00) en veel wachten (opnieuw inslaapwachten samen met de studenten pediatrie te verdelen), maar de sfeer maakt alles ruim goed, zelfs in een examenmaand. Elke morgen als eerste assistent mee aan tafel, toffe sfeer in OK, toffe gynaecologen, coole vroedvrouwen en verpleging op de mat, hoofdvroedvrouw is een schatje. Enige stage die ik direct opnieuw zou doen!!!! Krijgt minstens een 9/10 op de schaal van T.!

Psychiatrie AZ: in tegenstelling tot hardnekkige geruchten valt dit heel goed mee. Ge zijt in essentie de internist op zaal. Als ge een beetje oplet kunt ge daar schitterende diagnoses doen van vanalles en nog wat: die psychiaters zouden op zich nog geen diabetes van een herpes kunnen onderscheiden denk ik (no offence Mr. Eddy :lol: ). Vanderbruggen is tof om mee mee te gaan op haar ronde.

Dermato AZ: velen hebben hier nachtmerries aan over gehouden, maar snap niet waarom. OK, De Coninck kan bitsig doen en Rosseeuw staat op haar strepen, maar met de assistenten en residenten die daar nu staan is het een coole maand (T'Kint, Campaert, Roelandt, Meyns, ...). Daarbovenop Kathy en de verpleging: toffe maand.

KNO/Oftalmo AZ: heb die maand in twee gedeeld en elk twee weken gedaan: viel eigenlijk nog wel mee achteraf bekeken alhoewel het zeker niet de interessantste van de hoop waren. Probeer ook eens mee te gaan naar de consultatie KNO in AZK, kunt ge toch wel wat leren vond ik.
Heb het jaar erna nog eens een maand gedeeld met die twee en ervaringen waren anders. Heb me op KNO eigenlijk best nog vermaakt, ge maakt er van wat ge zelf wil, maar voor huisartsen in spe zeker geen overbodige luxe. Kunt ge tenminste eens deftig leren een keel onderzoeken, spiegelen, sinusale endoscopie,... Oftalmo is niet slecht eigenlijk, al bij al moet ge toch een basis hiervan gezien hebben als huisarts. Vraag zeker aan de assistenten dat ze u de basic stuff leren (acute infecties, rood oog, kleine traumata, glaucoom, oogspiegelen, ...) en dan hebt ge iets aan uw stage daar!

Anapath AZ: soit ge kunt er niet vanonder, het moet hier gebeuren. Tis een echt kiekenkot daar op de -1, gekakel en al... maar als ge een beetje geacclimatiseerd zijt valt het nog wel mee. Die autopsies begonnen wel tegen te steken naar het eind toe, en zeker constant dat dossiers voorbrengen en al die zever. Dan en de rest van het volk in de kelder moet ge een beetje aan uw kant hebben, dan is het leefbaar, anders wordt het een maand from hell....

Netwerkstage (voor de huisartsen): de apotheker beneden aan het rond punt met de fontein (Stéphane Moens) is nen toffe ket en spreekt behoorlijk Nederlands. Ge moogt zelfs eigen magistrale maken als ge wilt. Kind & Gezin kunt ge doen op het Kinderdagverblijf hier op de campus, maar dan moet ge er wel wat gezever van het Kinderdagverblijf zelf bijnemen. Al bij al zijn er misschien interessantere plaatsen.

Als andere ouwe zakken het hier nu ook wat aanvullen, heeft de jonge garde mss toch wel al wat beter beeld van hun te kiezen plaatsen.
Last edited by T. on Thu Feb 16, 2006 9:37 pm, edited 2 times in total.
It's self-perpetuating a-parahumanoid arianized... back to humans

(Machines - Queen)
T.
Forum Medium
Forum Medium

Postby K » Fri May 06, 2005 11:21 am

aanraders:

Heelkunde in Mechelen:
(voor geïnteresseerden) geen wachten, enkel OK, zo goed als geen consultaties of zaal, je kijkt iedere morgen gewoon op het bord welke OK's er zijn en je doet gewoon mee waar je zin in hebt of wilt zien (tenzij ze iemand nodig hebben). de enige stage bij mijn weten waar je op 14 dagen zowel ortho, vaat, algemene, plastische en uro kan assisteren. goede punten (17+) gegarandeerd.

Radiologie AZ-VUB:
relaxte stage, toffe radiologen (op een paar uitzonderingen na), je kiest zelf wie of wat je volgt (aanwezigheden worden zelfs niet gecontroleerd zolang je niet overdrijft), je kan ook MR volgen, kan wel saai zijn als het je echt niet interesseert. je moet +- een werkje maken, maar de verloning naar punten is meer dan behoorlijk (lees: 18+)

Heelkunde Seruys Oostende:
enkel voor de die-hard, met heelkundige ambities: je dient er als assistent, lange dagen en weekends, OK's (+++) en consultaties, +- permanent van wacht 's, avonds laat eenzaam op een kamer in het ziekenhuis,... Bij Dr. Deruyter durft een OK ook al wel eens een halve dag langer te duren, maar je leert nergens zo veel chirurgie als in Oostende. punten: 15-16+

Interne 53 AZ-VUB: wel niet als eerste stage Interne, rustige zaal met enerzijds zeer algemene interne pathologie, en anderzijds meer exotische dingen (~HIV, TBC), Dr. Lacor neemt enkele keren in de maand een dossier dat je gemaakt hebt en kijkt het dan met of of zonder jou na. Hier beoordeeld hij je op, maar hij is ook redelijk vatbaar voor feed-back van de assistenten over de studenten, dus je moet niet echt bang zijn dat je kennis te beperkt zou zijn om goede punten te halen. punten variëren tussen 13,5 en 18+

Afraders:

Psychiatrie AZ-VUB:
je ziet zo goed als alleen de zaal, en mag voor alles lopen en bellen. een droom voor de toekomstige internist, maar voor alle anderen... Je mag enkel halftijds doen, dus echt veel tijd om eens een grondige consultatie te volligen is er niet. De punten durven ook al eens variëren tussen 13 en 16 (om onbekende redenen).

Anapath:
je kan er natuurlijk niet buiten, autopsies kunnen leerrijk zijn, maar het is er inderdaad een kiekenkot en de namiddagen zijn oersaai (OK-stukken in kleinere stukken snijden en in cassetes proppen). Je moet de autopsies ook voorstellen, maar uiteindelijk zijn de punten voor heel de groep hetzelfde (op enkele uitzonderingen na)

Pediatrie Mechelen:
Klagende pediaters, elk met hun eigen problemen, om een of andere reden wenen kinderen daar meer dan bij andere pediaters, in "het seizoen" mag je rekenen op een stage die ergens tussen 18 en 21u eindigt. punten: 16+
Image
K
Forum Medium
Forum Medium

Postby T. » Sat Apr 01, 2006 1:56 pm

Komaan zeg, ouderejaars, het is lentevakentie, neem eens wat tijd en post hier je stage-ervaringen voor de jongere collega's!
It's self-perpetuating a-parahumanoid arianized... back to humans

(Machines - Queen)
T.
Forum Medium
Forum Medium

Postby Elle » Wed Apr 19, 2006 12:00 pm

Ok, ok, ik zal mijn best eens doen….

INTERNE

-VPE 31 (Pneumo): Toffe dienst, heel relaxte sfeer. Zeer goede dienst vind ik persoonlijk om mee te beginnen. Elk op zijn eigen tempo… En no stress.
-VPE 53 (Infectio): Fantastisch!!!! Lacore leert je pas echt wat een fysiek onderzoek precies inhoudt en de pathologieën die je er ziet zijn superinteressant. Ik had er wel zalige assistenten op zaal (mn Stijn Vanden brande en Steven Droogmans), kan ook wel tot toffe sfeer bijgedragen hebben natuurlijk (zoals altijd trouwens…veel hangt af van de assistenten op zaal he).

HEELKUNDE

-VPE 42 (OncoHK): Relaxt, wel zeeeer weinig aan tafel en niet plezant om met twee studenten te staan. Verfaillie is wel leuke mens en niets is hem teveel gevraagd. Heel veel heb ik er ni echt geleerd, maar het was wel leuk om eens wat anders te zien dan abdominale.
-VPE 42 (Abd HK): Leuk, heb de chance gehad veel aan tafel te kunnen staan de keren dak er was, veel assistenten op verlof. Delvaux valt goed mee, verwacht niet meer dan een goed paar handen aan tafel en wat logische redenering bij de zaaltoer de maandag (studenten stellen de patiënten dan voor). U vooral ni laten intimideren door de residenten op zaal, sta je mannetje en ze houden rekening met jou.
-VPE 62 (Cardio/vaatHK): Super. Leuke sfeer op zaal en toffe mensen. Cardio…ni veel aan tafel kunnen, maar is wel interessant in mijn ogen.
-H.Serruys –Oostende: Heb er twee maanden full time gestaan….beste en tegelijk vreselijkste tijd van mijn leven. Je leert er echt aan tafel staan en als je er buiten komt, heb je de indruk alles aan te kunnen (niets is echter minder waar….). Als je hier minstens maand volhoudt en heelkunde nog zalig vindt, dan ben je er voor gemaakt ;-)

PEDIATRIE

-Dr De Neyer (Vilvoorde): Aanrader, is niet lastig. Je staat er alleen bij een ervaren pediater, dus bijleren doe je zowiezo. Je moet wel tegen een zeeeeeeer grote babbelkont kunnen… Maar in the end is het echt wel ne lieve mens.
-Saint-Etienne (Brussel): Valt mee. Meer kan ik er niet van zeggen, je bent er zeer vrij en niemand doet lastig. Wat je bijleert hangt van jezelf af. Leuke groep, maar niet meer of minder dan dat. Het is niet een plek waar je per se terug naar toe wil. Wel aanrader voor het eindexamen vind ik. Geven zonder probleem veel verlof, geen wachten en max tot 17u consultatie. Heel veel leer je dan wel niet bij, maar je kan veel blokken ter compensatie. Niet echt the place to be als je pediatrie wil doen.

GYNAECOLOGIE

-Dr De Bock (Vilvoorde): viel best mee, ik haat gynaeco….dus ik ga mij er ni over uitspreken. Zie wel dat je minstens met twee staat in je maand, want je moet de wachten verdelen. Is het enige waar ze enorm op staan, verder…maak je je stage zelf wat.

KNO (AZ): viel heel goed mee, geven best wel hoge punten i.t.t. wat de meesten beweren. Probeer met iedereen wat links en rechts te volgen en soms alleen patiënten zien, dat gaat de verveling wat tegen. Leer je basiszaken die je op spoed kan gebruiken.

DERMATO (Brugmann): niet te lastig, groot aantal dermatologen, best wel leuk. Naar het schijnt beter dan in AZ. Op het gemak…

PSYCHIATRIE (Brugmann): Superleuk, rustig tempo, sfeer zit zeer goed. En eens andere stage dan voorheen, best wel toffe ervaring. Ik ben wel niet door de psychiatrie gebeten, dus ik was blij dat het gedaan was…

ANA-PATH (AZ): Superstage!!!! Stage die mij het meest verbaasd heeft, ik heb er mij echt goed geamuseerd. Veel geleerd en Marichal is echt heel aangename madame. Respect. Ze is zeer perfectionistisch, maar heeft dan ook grootste deel van de tijd gelijk. En het voorstellen van die patiënten (CPC) is eigenlijk heel plezant!
Elle
forum schacht
forum schacht

Postby Staif » Wed Apr 19, 2006 1:58 pm

Blij dat ik van dat stage-geouwehoer af ben! Maar om toch maar iets aan te raden...doe eens een maandje stage in Nederland. Niet dat daar sowieso alles beter is, maar het verruimt zeker je blik!
Quod licet Bovi non licet Iovi.

Staif.
Staif
2e kan. forumkunde
2e kan. forumkunde

Postby Pi » Wed Apr 19, 2006 5:17 pm

Voor Cardio/Vaatheelkunde zou ik in dat geval Maastricht kunnen aanraden. Ik weet niet wat de anderen hun specialiteiten zijn.
11:15, restate my assumptions:
1. Mathematics is the language of nature.
2. Everything around us can be represented and understood through numbers.
3. If you graph these numbers, patterns emerge.
Therefore: There are patterns everywhere in nature
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Postby Elle » Sat Apr 22, 2006 2:27 pm

Ik sta in augustus-september in het UZ Gent voor Cardio/VaatHK. Ik zal jullie op de hoogte houden of het daar de moeite waard is.
Elle
forum schacht
forum schacht

Postby Morphine addict » Sun Mar 02, 2008 11:56 pm

Stage gedaan op spoed in 't AZ, was een zeer grote fout. Kreeg echt belachelijk lage cijfers terwijl ik altijd op tijd was, langer bleef dan nodig en hard mijn best deed. Stank voor dank. Ik werd zelfs beoordeeld door mensen waarmee ik nooit heb samengewerkt. Een goede raad: blijf weg op spoed, en als ge dan toch op spoed wilt staan, ga dan naar de periferie.
Morphine addict
forum schacht
forum schacht

Postby Mr.Saito » Mon Mar 03, 2008 1:12 am

Het goede nieuws is dat wij door deze mensen gequoteerd worden voor onze wachten tegenwoordig. Ge kunt er niet wegblijven ;-)
Mr.Saito
GK Seniorenbond
GK Seniorenbond

Postby veerle » Fri Mar 07, 2008 12:49 am

Is gewoon subjectief die beoordelingen.... Wees gerust, de hardste werkers worden meestal niet beloond...
Beter zijn objectieve criteria bv aan het einde van stage bepaalde dingen kennen / kunnen
veerle
forum schacht
forum schacht

Postby veerle » Fri Mar 07, 2008 12:51 am

Mr.Saito wrote:Het goede nieuws is dat wij door deze mensen gequoteerd worden voor onze wachten tegenwoordig. Ge kunt er niet wegblijven ;-)

Tja assistenten hebben geen tijd meer voor ons cfr drukte wachten, dus quota ?
veerle
forum schacht
forum schacht

Postby veerle » Tue Jun 10, 2008 9:59 pm

Binnenkort weer stages : waar WEL en waar NIET ?
veerle
forum schacht
forum schacht

Postby Evita » Mon Aug 04, 2008 8:00 pm

Allee, ik zal ook eens mijn best doen, samenvatting van mijn eerste stagejaar:

Geriatrie VUB: superinteressante dienst om stage te doen vind ik, voor de oude mensjes moet ge wel zijn, maar ik vond dat zalig. Ge ziet verschillende pathologieën, ge frist uw farmaco nog een beetje op want die mensen pakken echt wel veel. Hangt natuurlijk wel af van de assistent maar ik heb hier echt wel veel geleerd.

Cardiologie VUB: Volgens mij krijgt ge nergens zoveel uitleg als hier. Creeten legt u alles uit wat ge maar wilt weten, ge kunt ook meegaan kijken naar alle onderzoeken dus das tof. Elke week kunt ge in de namiddag eens samen met hem EKG's interpreteren, leert ge superveel van! Probeer hier echt eens te staan!

Anesthesie VUB: Alles hangt af van bij welke assistent je staat: soms was het echt leuk, soms ging ik ook echt wel depri naar huis. Van de meesten mag je best wel veel doen, je mag keiveel intuberen enzo en het is wel interessant om te weten hoe het allemaal werkt. Soms was het ook wel minder. Als je wat geluk had was het een interessant OK en dan kon je ondertussen daar ook nog eens bij volgen. Leuk, maar niet bij mijn fijnste stages. De verpleegsters op het OK zijn ook ni allemaal even vriendelijk.

Radiologie VUB: Relaxe en leuke stage, ideaal voor December of Mei (ze ondervragen u zo goed als nooit, echt gene stress en da werkske is easy!). Je voelt je daar direct op je gemak want bijna iedereen is lief! Interessant om eens gedaan te hebben, vnl voor RX (Bij de Potvlieghe, zalige man!) en CT. Ookal ligt het ni meteen in uw interessesfeer tis toch iets waar ge later sowiso mee te maken krijgt.

Plastische HK VUB: Suuuperleuke stage, keigoeie sfeer, veel geleerd en elke dag goedgemutst naar huis gegaan. Wylock ondervraagt je wel regelmatig (anatomie van de hand), maar daar leer je uiteindelijk ook wel veel van, ook consultaties doen samen met hem is interessant! En itt tot wat velen denken: de puur esthetische ingrepen zijn hier echt wel zz. Echt hele leuke OK's en je mag altijd bij aan tafel. Nog nooit zoveel gelachen op een stage als toen.

Thorax/Onco HK VUB: Ook wel leuk, sfeer wel minder fijn dan op plastische toen. Je mag ook zo goed als altijd mee aan tafel en je mag best wel veel doen. Ge kunt ook af en toe eens mee naar de Borstkliniek en naar de mammografie ( bij Dr. Breuq, die geeft echt veel uitleg). En Lamote en Sacré zijn keigrappig.

Heelkunde Reet: Heb gemengd Abdominale en Vaat gedaan. Allebei heel leuk! Zo goed als altijd als 1e assistent mee aan tafel. Op vaat wel veel varices die ze laseren, na een tijdje is da wel ni meer zo interessant. Maar ge moogt veel doen en ge moogt alles sluiten (Fijn voor mij want ik hecht keigraag :P )

Dermato VUB: Echt hele toffe dienst vind ik, wordt dikwijls smalend over gedaan maar dat verdienen ze echt niet. Als ge geïnteresseerd zijt kunt ge hier heel veel leren (ze laten u bvb. dikwijls als eerste bij de pt. gaan waardoor je zelf al een DD kan maken). Hele fijne assistenten en verpleegsters ook. En bij de KI mag je ook wel het een en ander doen.

Pediatrie VUB: Ik stond op K2, was wel een van mijn mindere stages. Had toen ook ni zo'n hele goeie assistent denk ik, was wel vriendelijk maar gaf echt niet veel uitleg. Heb toch het meeste geleerd op mijn wachten op de spoed. Van de residenten die daar op zaal kwamen kon je wel meer leren, helaas was ik toen nog ni assertief genoeg om te vragen of ik eens mee mocht naar hun consultatie.

Voila da was het zo wa.
Good luck!
Evita
forum n00b
forum n00b

Next

Return to Stages