Stage 2de lic BIOM

Waar, wanneer, bij wie, bij wie NIET, etc

Stage 2de lic BIOM

Postby Pi » Tue Dec 17, 2002 6:51 pm

Ja, ook de Biomedische moeten een stage kiezen, en die kan maar beter meevallen want 't is voor een heel jaar (en misschien zelfs al bepalend voor wat er na dat jaar komt...). De eerste voorstellingen van de plaatsen zijn al achter de rug (zoals gewoonlijk weer zeer interessant heb ik gehoord), tijd om te beginnen shiften dus! Kies je voor diabetes, kanker, transplantatie, IVF,...? Op de VUB, in een extern labo of zelfs in't buitenland?

Uit eigen ervaring: labo FYSP (K Thielemans): zeer veel verschillende technieken, zowel moleculair (cloneren, sequeneren,...) als cellulair (virusproductie, celkweek,...) werk en af en toe wat proefdieren er bij 8) . Zeer goede begeleiding, veel kans op interessante thesis,... Alleen niet direct de lichtste stageplaats, je gaat goed vooruit maar daar staat veel werk tegenover natuurlijk. En je moet met il patrone overeen kunnen komen, een gave die slechts enkelen gegeven is :twisted:
11:15, restate my assumptions:
1. Mathematics is the language of nature.
2. Everything around us can be represented and understood through numbers.
3. If you graph these numbers, patterns emerge.
Therefore: There are patterns everywhere in nature
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Postby that's ms bitch to you » Wed Dec 18, 2002 5:09 pm

Thanx Pi voor dit nieuwe onderwerp te starten. Hoop da er nog meer mensen zijn die hun goede en slechte ervaringen met ons delen, want is wel interessant.
Dus lieve schatjes, ik zal jullie heel dankbaar zijn als ik volgend jaar een goeie stageplaats vind.

Ms Bitch :twisted:
that's ms bitch to you
forum n00b
forum n00b

Postby master G » Tue Jan 28, 2003 5:56 pm

Eej pi,

ik snap nie waarom ge eigenlijk promotie maakt voor da labo van de Kris,
ge voelt er u zelf nie zo lekker bij de laatsten tijd(meen ik toch) dus eigenlijk zou je enkel de gleufdieren kunnen aansporen om aldaar stage te gaan lopen aangezien de Kris, als paaldier dan, daar nood aan heeft

ps: Ik werk op immunologie bij de Ron, lekker sfeertje, PCR, RT-PCR, cel isolaties, western northern southern whatever blotting, EMSA, ELISA, noem maar op ook heel interessant ........... en heel toffe en gewone mensen om mee samen te werken, degenen die ier al geweest zijn voor bloed te geven zullen dit ongetwijfeld beamen....

chill

THa MAster
master G
GK Seniorenbond
GK Seniorenbond

Postby Pi » Tue Jan 28, 2003 6:27 pm

't Is nie omdat ik met een paar mensen iets minder goe overeen kom dat't daarom een slecht labo is. De Kris is inderdaad nogal ne specialen, en der lopen der daar nog zo een paar rond, ma qua onderwerp en technieken vind ik het persoonlijk toch een van de beste stageplaatsen die er te vinden zijn.
Als ge het voor de begeleiding of de promotor moet doen stade inderdaad beter bij Kooiman, Heimberg, Bouwens,...
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Re: Stage 2de lic BIOM

Postby J.S. » Wed Sep 24, 2003 6:48 pm

Pi wrote:Uit eigen ervaring: labo FYSP (K Thielemans): zeer veel verschillende technieken, zowel moleculair (cloneren, sequeneren,...) als cellulair (virusproductie, celkweek,...) werk en af en toe wat proefdieren er bij 8) . Zeer goede begeleiding, veel kans op interessante thesis,... Alleen niet direct de lichtste stageplaats, je gaat goed vooruit maar daar staat veel werk tegenover natuurlijk. En je moet met il patrone overeen kunnen komen, een gave die slechts enkelen gegeven is :twisted:

+ een dikke kans op een IWT-beurs... Als je wil doctoreren natuurlijk. Iets anders zit er tegenwoordig niet in voor BMW'ers... :cry:
J.S.
forum schacht
forum schacht

Re: Stage 2de lic BIOM

Postby skitzo » Fri Dec 26, 2003 8:40 pm

Pi wrote:Uit eigen ervaring: labo FYSP (K Thielemans): zeer veel verschillende technieken, zowel moleculair (cloneren, sequeneren,...) als cellulair (virusproductie, celkweek,...) werk en af en toe wat proefdieren er bij 8) . Zeer goede begeleiding, veel kans op interessante thesis,... Alleen niet direct de lichtste stageplaats, je gaat goed vooruit maar daar staat veel werk tegenover natuurlijk. En je moet met il patrone overeen kunnen komen, een gave die slechts enkelen gegeven is :twisted:

En rooien Ajja appreciëren natuurlijk!

Héhé... de Krisse... Vantijd heeft em z'n eigen MNC'kes nodig voor één van z'n onderzoeken; de naalden zijn er nog maar half uit en hij zit al -spastisch met z'n ellebogen geplooid- een saf te rollen: Respect!
I've got ants in my tea and they keep on loookin' at me (ã Arno)
skitzo
forum schacht
forum schacht

Postby jude » Mon Jun 14, 2004 5:17 pm

goeie stage bij de Bouwens, hmmmmmmm serieus mijn twijfels bij ...
Ge moogt alleszins niet te kritisch zijn en teveel vragen stellen of suggesties doen want daar kan hem precies nie goed tegen en dan zult ge dan wel aan uw stagepunten merken.

P.S. Heb da uit goeie bron so ... take your own conclusions
jude
forum schacht
forum schacht

Postby Pi » Mon Jun 14, 2004 5:42 pm

Ik heb nochtans heel wat andere dingen gehoord over stage bij Bouwens, uit eerst bron...
Pi
Pro-Admin
Pro-Admin

Return to Stages