links ivm vrijzinnigheid

Postby Hobbie » Fri May 28, 2004 8:38 pm

Dus ik neem aan dat ge ze niet meer nodig hebt? Nu ja ik smijt ze toch nie direct weg.

Redelijk interessant stukje in het derde artikel trouwens. De katholieke kerk krijgt subsidies naar gelang het aantal mensen dat zich heeft laten dopen. Maw de kip met gouden eieren gezien in deze streken enorm veel mensen hun kinderen om traditionele eerder dan religieuse redenen laat dopen.
MAAR blijkbaar kunt ge u dus ook uit het doopregister laten schrappen. De kerk minder sollen én ge zijt ontdoopt... wat wil een humanistisch ingesteld mens nog meer? 8)
In ons hart te kijken,
Daaruit moet straks blijken
Of het Duister bezwijkt...

(Winnend Zangfeestnummer 2004, GK uiteraard 8) )
Gekend en gevierd, sein geluk!
BSG gzgv: geen zaal, geen Vrijheid!
Hobbie
Admin
Admin

Postby T. » Fri May 28, 2004 11:09 pm

Ik heb indertijd op het punt gestaan mij te laten schrappen uit de registers (mijn achternicht heeft dat toen heel bewust gedaan) om dezelfde redenen, maar toen hebben twee afzonderlijke juristen (die notabene bij het OSB actief zijn...) mij verzekerd dat die subsidies helemaal niet via de doopregisters gaan en dat het eigenlijk alleen maar moeite voor niets is. Toch nog eens moeten vragen dan... Is Knack daar zeker van?

Plus daarbij nog eens de problemen als ge ooit iemand zou tegenkomen die wel absoluut voor de kerk wil trouwen of als ge om een of andere godvergeten traditionele reden uw kinderen zou laten dopen uit dwang van uw schoonfamilie, blablabla...
T.
Forum Medium
Forum Medium

Previous

Return to Vrijzinnigheid en Vrij onderzoek